ORTOPEDA

Poradnia ortopedyczna

Ortopedia to dziedzina medycyny o wyjątkowo szerokim zakresie leczenia, zarówno noworodków, dzieci, młodzieży, jak i osób starszych. W poradni ortopedycznej NZOZ Clinica skupiamy się na wszystkich problemach naszych pacjentów w różnym wieku, których źródłem są choroby narządu ruchu, lecz nie tylko. Specjaliści ortopedii i traumatologii narządu ruchu w przychodni NZOZ Clinica z powodzeniem leczą schorzenia kręgosłupa, wady postawy, uszkodzenia nerwów obwodowych, stany zapalne w obrębie stawów, a także chorobę zwyrodnieniową stawów. Leczymy zarówno dzieci, jak i dorosłych, a wizyta obejmuje dokładny wywiad, badanie oraz diagnostykę USG (jeśli jest to konieczne). Na tej podstawie zaproponujemy i poprowadzimy leczenie w pełni dopasowane do potrzeb danego pacjenta. Co więcej, w ramach poradni ortopedycznej wykonujemy również nowoczesne zabiegi ambulatoryjne.

Jakie schorzenia leczymy?

Do najczęstszych należą:

• choroba zwyrodnieniowa stawów m. in. kolanowego, biodrowego, barkowego, nadgarstkowo-śródręcznego, skokowo-goleniowego
  • złamania, stłuczenia, skręcenia i zwichnięcia kończyn oraz ich następstwa
  • choroby zapalne kości i stawów
  • zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa, dyskopatie, ostre i przewlekłe zespoły bólowe kręgosłupa
  • rozwojowa dysplazja stawów biodrowych
  • choroby stóp, jak np. płaskostopie, metatarsalgia czy ostroga piętowa
  • kolana koślawe
  • zespół cieśni kanału nadgarstka
  • choroba Scheuermanna
  • przykurcz Dupuytrena
  • łokieć tenisisty
  • łokieć golfisty
  • entezopatia ścięgna Achillesa
  • choroba de Quervaina
  • torbiel galaretowata, tzw. ganglion

Metody leczenia

lek. Jacek Grabicki

Ortopeda traumatolog

dr n. med. Mateusz Grabicki

Ortopeda traumatolog

Kiedy zgłosić się do ortopedy?

Wrodzone lub nabyte schorzenia narządu ruchu czy związane z tym dokuczliwe dolegliwości bólowe wymagają specjalistycznego podejścia – to zadanie dla doświadczonego ortopedy. Co ważne, do poradni ortopedycznej udajemy się nie tylko w przypadku problemów zwyrodnieniowych kręgosłupa czy stawów kolanowych, choć te najczęściej dominują wśród pacjentów. Do zadań ortopedy należy również leczenie różnorodnych nieprawidłowości w obrębie tkanek miękkich, takich jak mięśnie, stawy, więzadła czy ścięgna. Jeżeli zatem odczuwasz nieprzyjemne dolegliwości, które mają wpływ na poruszanie się, a przy tym codzienne, prawidłowe funkcjonowanie – wtedy najlepszym rozwiązaniem będzie wizyta w poradni ortopedycznej. Tam otrzymasz należytą pomoc obejmującą dalsze leczenie, jeśli to konieczne.